La nova edició del Dia Internacional dels Museus. Enguany el “DIM2020” té lloc del 16 al 18 de maig.

Sota el lema “Museus per la igualtat: diversitat i inclusió”, la iniciativa promoguda per La Direcció General del Patrimoni Cultural, de la Generalitat de Catalunya, aquest any, ja que els museus estan tancats, s'organitza una activitat  digital i en línia on hi participaran més de 70 museus de tot Catalunya.

En aquest sentit, la CASA MUSEU LLUÍS DOMÈNECH I MONTANER hi hem volgut participar de manera activa i ens hem sumat al projecte enregistrant un vídeo des d’una de les sales de la Casa Domènech, concretament la Sala dels col·laboradors a la primera planta de la casa Domènech, antigament la cambra de Pere Domènech i Roura. En aquesta sala hi ha una col·lecció d'escultures de guix. Aquestes escultures són projectes que els artistes feien abans de l'escultura definitiva i que servia als picapedrers prendre mides i proporcions per a la realització de la peça final, ja fos en marbre, pedra o bronze. Els guixos juntament amb les rajoles vidriades son les col·leccions més destacades de la Casa museu.

No us descobrirem més detalls! Us convidem a veure el vídeo!

La Casa museu té el privilegi de conservar diverses d’aquestes peces que faciliten a l’ull de l’observador imatges que, o bé perquè estan ubicades en llocs d’alçada o bé perquè estan en espais privats, no podem gaudir de prop d’aquestes peces.

Connecta’t els propers 16, 17 i 18 de maig al del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya