Data de realització: 15/09/2023

Comissari/a: Carles Sàiz Xiqués, Gemma Martí, Iolanda Serrano

Domènech i Montaner. Modernisme i modernitat a Canet de Mar és una exposició que pretén recordar l'empremta de l'arquitecte a Canet de Mar. La mostra es podrà veure a la Casa Domènech on es presenta la casa d'estiueig com un
espai d'intimitat familiar.

Violet-le-Duc deia que les cases han de ser“un reflex de la personalitat de qui l'habita", i certament Can Domènech també esdevé un aglutinador de coneixement de l'arquitecte ja que l'espai ha contribuït a preservar diferents objectes que són part del llegat arquitectònic. El conjunt de modelats de les seves parets, les ceràmiques vidriades, les mostres d'ebenisteria i el mobiliari del seu interior són la síntesi més buscada del seu pas per Canet de Mar. És per això que l'exposició familiar es perllonga cap a la sala d'exposicions de la casa, situada a l'antic jardí, on es fa palesa l'empremta arquitectònica de Domènech a la població, amb els edificis més representatius bastits entre segles i amb projectes tan singulars com l'ingent planificació urbanística i de serveis del poble que deixa entreveure que la modernitat va arribar a Canet de Mar, inequívocament, de la mà de Lluís Domènech i Montaner.

Aquests eixos temàtics seran el pretext per plantejar al visitant reflexions sobre l'evolució social i urbanística, amb la finalitat d'aconseguir que es realitzin preguntes sobre el passat, el present i el futur.

L'exposició ha estat comissariada per Carles Sàiz Xiqués i Gemma Martí del Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner, i Iolanda Serrano, arxivera de l'Arxiu Municipal de Canet de Mar.

L'acte d'inauguració tindrà lloc el divendres 15 de setembre a les 17.30 h a la Casa museu Lluís Domènech i Montaner.

*El dissabte 16 de setembre a les 17 h els comissaris de l'exposició faran una xerrada a la Sala de Plens de l'Ajuntament en relació amb la mostra dins els actes de la Fira Mercat Modernista de Canet de Mar.

Organitza: Ajuntament de Canet de Mar i Centre d'Estudis Lluís Domènech i Montaner.

Col·labora: Generalitat de Catalunya, Lab Domènech, Arxiu Municipal de Canet de Mar, Casa museu Lluís Domènech i Montaner.