Data de realització: 22/06/2023 fins el 27/08/2023

Comissari/a: Carles Sàiz i Xiqués i Gemma Martí Rey

Amb motiu de l’Any Lluís Domènech i Montaner 2023 el Centre d’Estudis Lluís Domènech i Montaner (CEDIM) ha gestat l’exposició “Domènech i Montaner, patrimoni mundial. A la recerca de l’art nacional perdut”, un itinerari visual per diferents monuments històrics i artístics -avui declarats patrimoni mundial per la UNESCO- que analitza la influència que han tingut els estudis del patrimoni antic català realitzats per Domènech i Montaner en la seva pròpia obra arquitectònica.

L’exposició, comissariada per l’historiador, president del Centre d’Estudis Lluís Domènech i Montaner (CEDIM) i comissari de l’Any Domènech i Montaner a Canet de Mar, Carles Sàiz i Xiqués, i per la restauradora de béns mobles, coordinadora del CEDIM i co-comissària de l’Any Domènech i Montaner per la Generalitat de Catalunya, Gemma Martí Rey, es podrà veure a partir del 22 de juny a la Casa museu Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar.

L’exposició, de format itinerant, iniciarà el seu recorregut el 22 de juny a la Casa museu Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar i més endavant itinerarà per Tarragona, Reus, Poblet, la Vall de Boí i Barcelona, indrets representats al llarg de l’exposició amb el patrimoni estudiat per Lluís Domènech i Montaner.

La mostra ha estat produïda per la Generalitat de Catalunya i dissenyada pel museògraf Ignasi Cristià i compta amb el suport de l’Ajuntament de Canet de Mar.

L’entrada és lliure i no és necessària inscripció prèvia.