Data de realització: 26/06/2020 fins el 28/08/2020

Comissari/a: Marta Saliné i Perich, Fátima López Pérez

La Casa museu Lluís Domènech i Montaner obre les portes a una nova exposició: EL MODERNISME I LES FLORS. De la natura a l'arquitectura.

A finals del segle XIX i començaments del segle XX, la natura va ser la gran musa i font d’inspiració d’arquitectes i artistes.

Els artistes i artesans van captar la bellesa del món vegetal i el van reinterpretar adaptant-lo a les arts aplicades a la construcció. Façanes i interiors es cobrien de flors, fulles i tiges en forma de vitrall, de ferro, de ceràmica o de mosaic. El Modernisme es va estendre més enllà de Barcelona. En altres municipis, com a Canet, trobem elements d’una gran bellesa i que ens mostren una arquitectura en bona part desconeguda.

Exposició itinerant organitzada per:
l’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura, Educació i Esports de la Diputació de Barcelona I el Museu d’Art de Cerdanyola I Museus d’Esplugues de Llobregat.
La seva itinerància s’emmarca dins dels programes de suport de la Xarxa de Museus Locals, instrument de cooperació entre la Diputació de Barcelona i els ajuntaments amb museus municipals.

Comissàries:
Fàtima López Pérez. Grup de recerca GRACMON. Universitat de Barcelona I Marta Saliné i Perich. Grup de recerca GRACMON. Universitat de Barcelona.

Coordinació tècnica:
Museu d’Art de Cerdanyola I Museus d’Esplugues de Llobregat I Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. Proposta d’accessibilitat.

Proposta d’accessibilitat:
Carme Comas Camacho. Museus d’Esplugues de Llobregat I Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.

Servei educatiu:
Carme Comas Camacho. Museus d’Esplugues de Llobregat I Txema Romero Martínez. Museu d’Art de Cerdanyola.

Coordinació de l’edició:
Gabinet de Premsa i Comunicació de la Diputació de Barcelona.

Disseny expositiu i gràfic:
Lidia Antúnez Interiorisme I Víctor Oliva.

Producció:
Essa Punt

Il·lustracions:
Jaume Tenes i Cartanyà I IES Moisès Broggi.1er Batxillerat Artístic.

Audiovisuals:
nueveojos

Institucions i col·leccions prestadores:
Arxiu Municipal d’Esplugues de Llobregat (AMEL) I Casa Museu Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar I Museu d’Art de Cerdanyola I Museu de Badalona I Museus d’Esplugues de Llobregat I Museu d’Història de Sabadell I Museu de Sant Cugat I Museu de Terrassa I Col·lecció Jaumejoan-Saliné I Col·lecció Muñoz Varela I Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana I Fundació CHROMA.

Col·laboradors:
ArsTechne I Ceràmica SOT I Colección olorVISUAL I CHROMA I Espai de les Arts. Escola Municipal de Pintura d'Esplugues de Llobregat I Grup de recerca GRACMON. Universitat de Barcelona I JM Bonet Vitralls I Mosaics Martí I Mosaicum. Montse Agüero