Data de realització: 16/02/2013 fins el 09/06/2013

Obrim el teló és la primera exposició del projecte Vestigis del modernisme i està dedicada a les arts escèniques amb obres del fons de la Fundació Abelló, més algunes peces procedents de l’Institut del Teatre i del Museu de Cerdanyola. A partir de l’evocació escrita per Joan Abelló a L’Hora del te, escollim les escenes que al·ludeixen al teatre, la música i la dansa, síntesi de l’ideal de l’art total del modernisme.

Carles Pellicer i Joan Abelló van entrellaçar les seves vides la primavera de 1946. A través de les paraules del jove deixeble descobrim el caràcter del seu mentor: “el culte a l’amistat, a les coses belles i refinades a què ha consagrat la seva llarga vida”. L’any 1961, Joan Abelló publicà L’hora del te, recordant els 30 anys de la mort de Carles Pellicer. En aquesta exposició els records i les converses a l’hora de prendre el te ens guiaran als espais recreats de l’oci d’ambdós artistes

L'Àrea de Cultura de l'Ajuntament l'ha portada a Canet de la mà de la Diputació de Barcelona,  la Fundació Abelló, l'Ajuntament de Mollet del Vallès i el grup Gracmon. Hi veureu una recreació de les arts escèniques del moment, a través de l'obra l'Hora del Te, publicada pel pintor Joan Abelló per recordar els moments i els records acumulats durant anys per l'artista i Carles Pellicer, qui fou el seu mestre. S'han escollit amb molta cura escenes del teatre, la música i la dansa, que són la síntesi de l'ideal de l'art total del Modernisme.

Entitats col·laboradores:

• Diputació de Barcelona
  • Ajuntament de Canet de Mar
  • Casa museu Lluís Domènech i Montaner
  • Ajuntament de Mollet del Vallès
  • Museu Abelló
  • Gracmon.

Lloc:

• Sala jardí de la Casa museu Lluís Domènech i Montaner de Canet de Mar

Inauguració:

• Dissabte 16 de febrer a les 19.00 h.